wtorek, 1 kwietnia 2014

Mefisto


odważni wizjonerzy
co urzeczywistniają idee i światy
wedle podpowiedzi
własnej kreatywnej wyobraźni

nie dościgną talentem Goethego
twórcy Mefista 

który z zimnym okrucieństwem
gra ze światem w rosyjską ruletkę

co sekunda ktoś upada
zraniony jego kąśliwym śmiechem
porzuca swoje marzenia i pasje
blaknie niczym listek jesienią

gdy Mefisto komuś składa wizytę
za późno by błagać o litość
najlepiej wypić jednym haustem

kielich niewybrednej trucizny
jaką nam zaoferuje


2 komentarze:

  1. No i się uśmiałam ........wiersz jak odpowiedz do mojego komentarza do wiersza " Pytanie do Najwyższego" .......a tak 1-wszo kwietniowo : to co sobie pobiegam uciekając przed klepaniem Mefista w ramię , co sobie pożyje nim mnie w" Rzymie" znajdzie - to moje !!! a reszta jest milczeniem...... serdecznie pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Sam Mefisto jest postacią "Fausta". Jest to o tyle istotne, że pierwotna wersja sceniczna (dramat) wykonywana bywa jako opera, symfonia itp. Ilość modyfikacji "Fausta" jest naprawdę zdumiewająca... To co napisałaś z Rzymem w tle pochodzi od innego twórcy. Wcale się nie dziwię, że potraktowałaś wiersz jako odpowiedź do swojego komentarza... z humorem. A ponieważ mamy Prima Aprilis ten wiersz pozwoliłem sobie opublikować.... Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń