środa, 29 kwietnia 2015

Kuksańce


błądziłem długo w lesie
gdzie wicher pogruchotał karki drzew

lecz nie znalazłem
wystarczającej przyczyny jego furii

tonąłem w rzece
która zapomniała swojego źródła

ale pochłonął mnie ostatecznie wir
czyjejś manipulacji

igrałem z ogniem
co przyszedł jak niechciany gość 

by spłonąć do cna od jednej iskry
przypadkowej namiętności

skakałem
koło człowieka na paluszkach

pokazał lwi pazur
zapomniał skąd przychodzi

niepoprawny egoista



































6 komentarzy:

  1. Ladny wiersz, fajnie sie go czyta ! No niestety, w zyciu juz tak bywa, ze czesto dostajemy takie kuksance i nie wiadomo za co, dlaczego i dobrze tylko, ze jesli tylko wiemy od kogo, gorzej jesli nie wiadomo od jakiego zrodla one pochodza...wtedy to juz prawdziwa meka duszy !

    Pozdrawiam serdecznie Zbyszku i milego poniedzialku Ci zycze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Posiadasz piękne wnętrze Elu, tak piękne, jak mądre są Twoje komentarze... Tytuł tego wiersza jest przewrotny, a zarazem metaforyczny... Pozdrawiam Elu :)

      Usuń
  2. Milo mi . Dziekuje za rowniez mily komentarz. Czlowiek czesto pisze na podstawie wlasnych przezyc. Ja rowniez podobanie jak w Twoim wierszu niechcacy wpadlam w wir czyjejs manipulacji, dlugo w niej pozostawalam, ale kiedy czlowiek sie zorientuje, ze igra z ogniem i dochodzi sam powoli do "rozumu" , nigdy wiecej juz na to nie pozwala i moze zdarzyc sie, ze nieswiadomie oddaje to, co mu zadano !

    Pozdrawiam i milego dnia zycze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zawsze tytuł wiernie oddaje treści zawarte w wierszu. Stąd bywa aluzją do najprzeróżniejszych przeżyć, myśli które one przynoszą i wpisują się w refleksję całości... Pozdrawiam Elu i życzę przepięknego dnia :)

      Usuń
  3. Strasznie zakręcony wiersz...... "ni czorta" odnaleźć się w nim nie umiem.....zostawię na wieczorny półmrok i przeczytam raz jeszcze - może myśl złapię właściwą, miłego - aldona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zawsze tytuł musi być prostym wyznacznikiem treści. Dlatego zdarzają się takie, które po prostu są trudne w przetłumaczeniu, jednak zarazem poetyckie... Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru :)

      Usuń